Zajęcia dodatkowe

Zajęcia dodatkowe dostępne w ramach czesnego w roku szkolnym 2024/2025

Język angielski:

Ciekawość świata dzieci, wynikającą z ich rozwoju, można w naturalny sposób wykorzystać do nauki języka obcego. Znajomość języka obcego jest niezbędna do funkcjonowania we współczesnym świecie. Przez zabawę i naukę dzieci już w przedszkolu mogą poszerzać swoje horyzonty.

Zajęcia wokalno-rytmiczne:

Celem zajęć jest kształcenie estetyki ruchów, orientacji w przestrzeni oraz wyrabianie umiejętności świadomego podporządkowania ruchu muzyce, co sprzyja harmonijnemu rozwojowi fizycznemu przedszkolaków. Dzieci opanowują proste elementy ruchowe wykorzystywane przy nauce tańców,
w układach przestrzennych i innych zadaniach ruchowych. Dzieci poznają tańce narodowe, nowoczesne i ludowe. Zajęcia prowadzone są z akompaniamentem instrumentu.

Zajęcia z robotyki „Mój robot”

Warsztaty prowadzone są w oparciu o innowacyjne programy i koncentrują się na tworzeniu wyjątkowych konstrukcji. Rozwijają kreatywność i budzą ciekawość świata. Zachęcają do samodzielnego zdobywania wiedzy, a ponieważ nauka staje się zabawą, jest przez to znacznie bardziej skuteczna.

Zajęcia szachowe:

Nauka gry w szachy sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dziecka - kształci pamięć oraz umiejętność abstrakcyjnego, krytycznego i logicznego myślenia, znacząco rozwija wyobraźnię przestrzenną. Podczas każdej rozegranej szachowej partii dzieci rozwijają zmysł obserwacji, strategicznego myślenia i dyscyplinę. Gra wpływa na rozwój intelektu, zwiększa aktywność umysłową, rozbudza twórcze zdolności.

Zajęcia Bum Bum Rurki:

Celem zajęć jest stworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających wykorzystaniu przez dzieci Bum Bum Rurek jako akompaniamentu i jako przydatnego rekwizytu w zabawach muzycznych i ruchowych.

Zajęcia w Multicentrum:

Program zajęć obejmuje naukę konstruowania modeli z klocówk K'NEX Education STEM K-8 Construction Set oraz naukę podstaw programowania bloczkowego.

Podczas zajęć dzieci mają możliwość rozwinąć swoje umiejętności poznawcze, motoryczne, psychospołeczne przy pomocy modułu K-First. Moduł K-First jest interaktywnym środowiskiem nauczania, dzięki któremu dzieci zdobywają podstawową wiedzę z zakresu matematyki, techniki, muzyki, sztuki, zdrowia oraz wielu innych dziedzin.

Zajęcia w Jogi:

Celem praktyki jogi jest osiągnięcie samokontroli, spokoju i bezpośredniego wglądu w prawdziwą naturę rzeczywistości.

Terapia logopedyczna:

Głównym celem terapii logopedycznej jest wczesna diagnoza zaburzeń i wad wymowy, ich niwelowanie, korekta oraz profilaktyka. Ponadto wspomaganie kompetencji językowych, które decydować będą o powodzeniu i sukcesach dziecka w edukacji szkolnej i szeroko pojętym funkcjonowaniu społecznym.

Terapia pedagogiczna:

Głównym celem terapii pedagogicznej jest stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka: umysłowego, psychicznego, emocjonalnego i poznawczego.

Terapia psychologiczna:

Głównym celem terapii psychologicznej jest próba zatrzymania pogłębiających się nieprawidłowości w rozwoju dziecka oraz wspomaganie jego rozwoju społecznego i emocjonalnego.

Taniec towarzyski:

Taniec poprzez muzykę pomaga wspierać i stymulować zmysły dzieci, a przez to rozwijać ich wrodzone talenty. Zajęcia taneczne mają na celu w szczególności rozwój psychoruchowy dziecka, poprzez różnorodne ćwiczenia, wachlarz zabaw muzyczno-ruchowych oraz układy taneczne do muzyki, które bawią i uczą w atmosferze radości.

Zajęcia regionalne:

Celem zajęć to kształtowanie tożsamości młodego człowieka, wpajanie w niego świadomej przynależności do danego środowiska. Przekazywanie wartości odnoszących się do historii i działań podejmowanych przez dany rejon.

 

Projekty, programy edukacyjne realizowane w roku szkolnym 2024/2025

Magiczna moc bajek:

Międzynarodowy projekt czytelniczy, którego głównym celem jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym wobec osób
z niepełnosprawnością.

Witaminki

Ogólnopolski projekt edukacyjny, którego celem jest: zachęcanie do spożywania zróżnicowanych potraw bogatych w warzywa, stwarzanie okazji do poznawania nowych smaków, oswajanie

 z wyglądem warzyw i zapoznanie z ich wartościami odżywczymi, wdrażanie do samodzielnego   komponowania posiłków i robienia prostych potraw według przepisów kulinarnych.

Dotknij, poczuj, zobacz

Ogólnopolski projekt edukacyjny, którego celem jest: wzbudzenie u dzieci pasji tworzenia, eksperymentowania i doświadczenia wielozmysłowego; integracja zespołu oraz rozwijanie umiejętności pracy w grupie, niwelowanie napięć edukacyjnych.

Bajkowy świat emocji

Ma na celu wsparcie dzieci w wieku przedszkolnym w rozpoznawaniu, rozumieniu oraz radzeniu sobie z emocjami. Projekt ten pomoże dzieciom lepiej zrozumieć i wyrażać swoje uczucia, rozwijając jednocześnie umiejętności społeczne i emocjonalne.

Senso-Smyki

To projekt edukacyjny, którego celem jest dostarczenie dzieciom przedszkolnym, wychowawcom

i rodzicom narzędzi i inspiracji, które będą zachętą do wielozmysłowego poznawania i odkrywania świata oraz wpłyną na harmonijną pracę układu nerwowego dzieci poprzez odpowiednią stymulację zmysłów oraz będą sprzyjały rozwojowi mowy.

Bajki z mojego podwórka

To innowacja która ma na celu: promowanie rozwoju czytelnictwa wśród dzieci, rozwijanie aktywności społeczno-emocjonalnej, językowej, matematyczno – przyrodniczej, muzyczno-ruchowej, plastyczno – technicznej oraz inspirowanie do działania, zredukowanie problemów oraz wsparcie
w rozwoju osobistym poprzez świat bajek.

Zdrowo i sportowo

Ogólnopolski program edukacyjny, którego celem jest promowanie przede wszystkim aktywności fizycznej wśród dzieci najmłodszych.